17.5. kello 08-12 Helsingissä – 199 €

Verkkopalvelunsiivous ja selkeytys

– näin selkeytät ja keskityt olennaiseen

Viestinnän ammattilaisena sinulla on tietty määrä työtunteja käytettävissä. Todennäköisesti kätesi, sähköpostisi ja työlistasi ovat täynnä töitä. Verkkopalvelun päivittäminen voi tuntua vielä yhdeltä lisätaakalta. Se voi kuitenkin olla jotain ihan muuta.

Osallistu työpajaan ja opit selkeyttämään verkkopalvelusta pois kaiken turhan niin, että jäljelle jäävät vain tarpeelliset, hyödylliset, kiinnostavat ja tavoitteita palvelevat asiat. Selkeyttämällä pystyt keskittymään olennaiseen ja luomaan aidosti käyttäjälähtöisen verkkopalvelun. Sinulle jää myös enemmän aikaa keskittyä sivuston tärkeimpiin osiin, kun turhat on karsittu pois.

Verkkopalvelun siivous ja selkeytys -työpaja
17.5. 8-12 Helsingissä, Cafe Köketissä
199€ / henkilö

5 asiaa, jotka opit työpajassa

  • Ymmärrät paremmin sivustosi käyttäjiä ja heidän sisältötarpeitaan.
  • Tiedät, miksi karsiminen on tärkeää ja miten selkeämpi sivusto palvelee käyttäjiä ja tavoitteita.
  • Ymmärrät, miten käyttäjät toimivat verkossa ja mobiilissa ja miten käyttäytyminen vaikuttaa sivuston ylläpitoon.
  • Osaat perustella muille, miksi on tärkeää, ettei sivusto paisu koko ajan.
  • Osaat arvioida, kuinka hyvin sivustolle asetetut tavoitteet toteutuvat.

Syitä selkeyttää verkkopalvelua

  • Informaatioähkyn aika.
  • Käyttäjien huono keskittymiskyky.
  • Tutkimusten mukaan käyttäjät lukevat yhden sivun sisällöstä vain noin 20 %.
  • Saavutettavuus.
  • Jouhevampi ylläpito, kun sivuja ja sisältöjä on vähemmän.
  • On korkea aika kehittää verkkopalvelu tietovarastosta tavoitteelliseksi työkaluksi, jolla tehostat organisaatiosi liiketoimintaa.

Ohjelma

8.00 Aamiainen

9.00 Kick-off: Mitä sivustosta tulisi jäädä jäljelle?

Vähemmän sivuja ja sisältöä tarkoittaa vähemmän ylläpidettävää. Se taas tarkoittaa hallitumpaa kokonaisuutta – sitä, että jokaisella sisällöllä, sivulla ja toiminnolla on tavoite ja kohderyhmä.

9.30 Käytännön vinkkejä: Näin karsit sisältöä ja selkeytät sivustoa

  • Käyttäjäryhmien määrittely
  • Käyttäjien toiminnot ja sisältötarpeet
  • Sivuston tavoitteet ja maalit
  • Mobiilikäyttö vs. työpöytäkäyttö
  • Saavutettavuus ja käytettävyys
  • Kuinka käyttäjät lukevat verkossa?

Tauko

10.00 Työpaja: Sivuston selkeyttäminen

Työpajaan mahtuu vain rajallinen määrä ihmisiä. Ilmoittaudu mukaan jo tänään – ja viimeistään 30.4.

Työpajan vetäjät

muotokuva

Tero Parvinen

Tero Parvinen on Poutapilven visionääri, joka osaa muotoilla asiakkaan ajatukset, toiveet ja haasteet tuloksellisiksi verkkopalveluiksi.
muotokuva

Mari Nieminen

Mari Nieminen on suunnittelija, joka valitsee jokaisen muodon, värin ja asettelun aina käyttäjä edellä. Hän ei piirrä vain näyttäviä kuvia, vaan aidosti käyttäjälähtöisiä palveluita.
muotokuva

Reetta Vahanen

Reetta Vahanen on sisältöstrategi ja minimalisti, jonka mielestä vähemmän on useimmiten enemmän. Niin kotona kuin verkkopalvelussa.
muotokuva

Samuli Marjamäki

Samuli Marjamäki on projektipäällikkö, jonka haaveena on tehdä jokaisesta verkkopalvelusta tunteisiin vetoava ja mieleenpainuva kokemus.

Ei turhaa kikkailua, vaan aidosti
käyttäjälähtöisiä verkkopalveluita

Poutapilvi on digitoimisto, joka muotoilee organisaatioiden haasteista ja tavoitteista digitaalisia menestystarinoita.

Meille tärkeintä on kehittää aidosti palvelevia verkkopalveluita, joista on asiakkaillemme hyötyä. Ei turhaa kikkailua, vaan tuloksellisia, käyttäjälähtöisiä ratkaisuja, jotka syntyvät rohkeasta näkemyksestä ja vuosien kokemuksesta. Tällä asenteella teemme kaikki palvelumme verkkosivustoista konseptisuunnitteluun ja käyttöliittymäsuunnittelusta sisällöntuotantoon.

 

“Workshop Poutapilven kanssa oli hedelmällinen ja ajatuksia ravisteleva.”

– Marja-Leena Pekonen, PTCServices Oy

Ilmoittaudu mukaan!

17.5. kello 08-12 Helsingissä – 199 €

Yhdessä tekemällä on helpompi aloittaa selkeyttäminen. Työpajassa opit ideoiden ja hyvien käytäntöjen kautta, kuinka luoda aidosti käyttäjäystävällinen verkkopalvelu. Ilmoittaudu mukaan 30.4. mennessä.